enova365 – innowacyjny program księgowy dla biur rachunkowych
enova365 – innowacyjny program księgowy dla biur rachunkowych
Obszar finansowo-księgowy
Oprogramowanie ERP enova365 to kompletny program dla biura rachunkowego, który wspiera firmy w prowadzeniu zarówno pełnej, jak i uproszczonej księgowości, a także ewidencji rozliczeń i środków pieniężnych. Finanse i księgowość to jeden z istotniejszych obszarów funkcjonowania firmy, a enova365 zapewnia nad nim pełną kontrolę.
Funkcjonalności enova365 w obrębie obszaru finansowo-księgowego
enova365 - oprogramowanie ERP dla firm maksymalnie automatyzuje oraz usprawnia pracę biura rachunkowego w zakresie takich czynności jak: wprowadzanie dekretów (zdefiniowane schematy księgowe znacznie ograniczają ilość pracy wkładanej w standardowe księgowania), ewidencję VAT, rozliczanie RMK, tworzenie korekt z tytułu złych długów, generowanie i wysyłkę deklaracji podatkowych, analizę kont syntetycznych i analitycznych, po pojedyncze zapisy na koncie, przeliczanie wartości według wielu kursów walut, prognozę płatności, import dokumentów z zewnątrz, a także generowanie zestawień wymaganych ustawą o rachunkowości. Wskazane funkcjonalności systemu finansowo-księgowego dostępne są w ramach podstawowego modułu systemu ERP - enova365 Księga Handlowa.
Program księgowy dla biur rachunkowych ma w standardzie takie rozwiązania jak: generowanie i wysyłka JPK bezpośrednio do bramki ministerstwa oraz mechanizm podzielonej płatności - split payment.
Obszar finansowo-księgowy może być uzupełniony o opcje raportowania i Business Intelligence, bankowości on-line, rozliczania delegacji służbowych, windykacji oraz ewidencji środków trwałych.
Jeden system finansowo-księgowy, więcej możliwości
Oprogramowanie ERP enova365 to kompleksowy program dla biura rachunkowego i rozwiązanie dedykowane wszystkim firmom działającym w branży księgowej. Poniżej prezentujemy dodatkowe funkcjonalności, jakie możesz zaimplementować we własnym systemie finansowo-księgowym dostarczanym przez enova365.
Bankowość online
Moduł enova365 Elektroniczne Wyciągi Bankowe automatycznie zaczytuje do systemu ERP wyciągi bankowe pobrane ze strony banku w formie pliku elektronicznego, co jest dużym ułatwieniem pracy dla osób odpowiedzialnych za rozliczenia środków pieniężnych. System zaczytuje operacje bankowe, zawierające wpłaty i wypłaty z wykorzystaniem ponad 100 różnych formatów, które w każdej chwili można rozbudować. Rozwiązanie usprawnia pracę i eliminuje czasochłonną ręczną weryfikację rozrachunków.
Delegacje PWS
Moduł delegacji służbowych enova365 znacząco ułatwia rejestrowanie, obsługę, a także rozliczanie delegacji zagranicznych i krajowych, wraz z usprawnianiem obiegu wniosków o delegację w formie elektronicznej.
Windykacja
Moduł windykacji enova365 umożliwia wewnętrzną ewidencję przeterminowanych należności w formie windykacji przedsądowej. Funkcjonalność ta automatyzuje generowanie dokumentów i monitorowanie dłużników.
Ewidencja środków trwałych
Ta funkcjonalność oferowana przez system enova365 Księga Inwentarzowa pozwala na łatwe prowadzenie ewidencji majątku firmy według Krajowych i Międzynarodowych Standardów Rachunkowych w oparciu o metody amortyzacji: jednorazową, liniową i degresywną. System pozwala na wprowadzenie kartotek środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia. Program rejestruje zmiany w historii środków trwałych, automatycznie nadaje numery dla nowo wprowadzanych środków oraz pozwala na przypisanie środków do określonych centrów kosztów. Umożliwia zbiorcze generowanie inwentaryzacji dla różnych miejsc użytkowania. Program współpracuje z czytnikami kodów kreskowych, co ułatwia tworzenie dokumentacji inwentaryzacyjnej.
Obszar kadrowo-płacowy
Obszar kadry i płace dostarczany przez enova365 to odrębny moduł w pełni zintegrowany z programem księgowym. Pozwala on na skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, a także łatwiejsze agregowanie i dostęp do danych pracowniczych. W ramach podstawowych funkcjonalności oprogramowania kadrowo-płacowego, wymienić należy funkcje: Kadry, Płace, Kalendarze, Deklaracje i Zarządzanie Zasobami Ludzkimi.
Kadry
Funkcjonalność Kadry umożliwia zapisywanie informacji dotyczących danych pracowników i zleceniobiorców, informacje o zasadach wynagrodzenia, informacje dotyczące członków rodziny, ubezpieczeniach społecznym i zdrowotnym oraz danych podatkowych.
Płace
Ta funkcja systemu ERP enova365 usprawnia rozliczanie etatów i umów zleceń, a także pozwala na udzielanie pożyczek, zaliczek akonto wypłaty oraz umożliwia elastyczne ustalanie składników wynagrodzeń pracowniczych. Funkcja ta zintegrowana jest z innymi funkcjonalnościami w ramach oprogramowania dla biur rachunkowych.
Kalendarze
Program kadrowy wspiera planowanie i rozliczanie czasu pracy dzięki możliwości określania indywidualnego harmonogramu pracy (w tym pracy wielozmianowej), dokonywaniu odstępstw od grafiku czy integracji pracy z automatycznymi rejestratorami czasu pracy (RCP), co znacząco usprawnia zarządzanie kadrami w firmie.
Deklaracje
Moduł deklaracje pozwala generować i eksportować wszystkie deklaracje ZUS-owskie, GUS-owskie, podatkowe PIT oraz IFT i rozliczeniowe ZUS do programu Płatnik, a także ułatwia obliczanie dofinansowań dla osób niepełnosprawnych. W ramach tej funkcjonalności systemu enova365 możliwe jest także przygotowywanie i eksportowanie deklaracji Wn-d do programu SODiR offline.
Zarządzanie zasobami ludzkimi
W ramach tego modułu system ERP enova365 ułatwia zarządzanie kadrami poprzez: automatyzację dokonywania ocen pracowniczych, ewidencjonowania kursów i szkoleń czy usprawniania procesów rekrutacyjnych.
Praca na Wielu Bazach
Praca na Wielu Bazach to dodatkowy, odrębny moduł oprogramowania ERP dla firm enova365, który pozwala pracować na wielu bazach jednocześnie w ramach jednej licencji enova365. Wykorzystanie tego modułu pozwoli znacząco usprawnić działania operacyjne na wielu bazach klientów, co znacząco redukuje czasochłonność działań konfiguracyjnych i serwisowych, a także usprawnia kontrolę wszelkich działań wykonywanych w systemie i zarządzanie księgowością w firmie
W ramach funkcjonalności modułu Praca na Wielu Bazach wymienić należy:
- archiwizowanie i konwersję wielu baz danych,
- dodawanie operatorów i ich uprawnień,
- zarządzanie konfiguracją baz,
- aktualizowanie wskaźników dla wielu baz naraz,
- analizę poszczególnych baz danych,
- raportowanie różnych zestawionych informacji z wielu baz danych,
- „hurtowe” generowanie i wysyłanie e-Deklaracji,
- raportowanie pracy operatorów baz danych.
Rozwiązania online dla biur rachunkowych i ich klientów
Pulpity to innowacyjne interfejsy użytkowników systemu ERP enova365. Omawiany program dla biura rachunkowego oferuje trzy pulpity:
- Pulpit Klienta Biura Rachunkowego,
- Pulpit Pracownika.
- Pulpit Kierownika,
Pulpit Klienta Biura Rachunkowego
Program księgowy dla biur rachunkowych enova365 zapewnia intuicyjną, prostą w obsłudze i estetyczną platformę do elektronicznej komunikacji pomiędzy klientem a biurem rachunkowym. Rozwiązanie to dostarcza klientom biur rachunkowych najistotniejsze narzędzia i funkcjonalności ułatwiające komunikację z biurem rachunkowym, w tym:
- prezentację najważniejszych informacji z zakresu działalności klienta,
- udostępnianie informacji z zakresu rozliczeń podatkowych,
- możliwość eksportowania przelewów do pliku,
- możliwość generowania wydruków z zapisów księgowych, rozrachunków i środków trwałych oraz rozliczeń podatkowych,
- udostępnianie informacji o zaewidencjonowanych środkach trwałych w bazie enova365.
Pulpit Pracownika
To platforma internetowa dla pracowników, która pozwoli na lepsze zorganizowanie pracy i administracji w firmie. Może być wykorzystywana do obiegu dokumentów pomiędzy pracownikami i menedżerami klienta, a biurem rachunkowym, które świadczy obsługę kadrową. Pulpit Pracownika enova365 zapewnia sprawniejszy obieg wniosków pracowniczych i pozwala pracownikom na samodzielne:
- sprawdzanie dostępnych limitów urlopowych,
- składanie wniosków urlopowych i kadrowych (np. zmiana danych osobowych, podatkowych, czy rachunku bankowego),
- przeglądanie czasu pracy i nadgodzin,
- przeglądanie kwot wynagrodzeń,
- sprawdzenie daty ważności szkoleń BHP i badań lekarskich,
- drukować raporty kadrowe, karty wynagrodzeń i paski wypłaty.
Pulpit Kierownika
System enova365 oferuje kierownikom przedsiębiorstw interfejs, który pozwoli na usprawnienie, automatyzację i przyśpieszenie procesów związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi w firmie. Rozwiązanie znacząco usprawnia organizację pracy, przepływ dokumentów oraz kontrolę nadgodzin. W ramach funkcjonalności Pulpitu Kierownika zaliczyć należy:
- przeglądanie danych pracowników,
- zatwierdzanie wniosków urlopowych, o delegację,
- wprowadzanie norm i faktycznego czasu pracy,
- drukowanie raportów.
Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika wykorzystywany przy obsłudze klientów przez biuro rachunkowe zapewni przewagę konkurencyjną i pozwoli na zdobywanie nowych klientów, którzy szukają nowoczesnych rozwiązań oraz usług wykraczających poza standardową obsługę kadrową. Pulpity dostępne są również w pełnej wersji angielskiej.
Raportowanie i Business Intelligence
Funkcjonalność raportowania i Business Intelligence umożliwia ustawanie KPI (ang. Key Performance Indicators), śledzenie ich oraz gromadzenie wieloźródłowych danych. Na podstawie agregowanych informacji enova365 tworzy kompletne raporty dostępne z poziomu aplikacji mobilnej oraz systemu w wersji standardowej. W obszarze systemu finansowo-księgowego moduł pozwala na prezentację takich wskaźników jak:
- analizę płatności
- zapisy na kontach
- obroty na kontach
- windykację
- płatności rozliczone według kontrahentów
- należności i zobowiązania: rozliczone, nierozliczone, przeterminowane
W obszarze kadrowo-płacowym:
- pełną analizę zatrudnienia
- analizę czasu pracy i nieobecności pracowników
- koszty wynagrodzeń
- analizę płatności wynikających z deklaracji
Wskaźniki mogą być prezentowane w różnych ujęciach jako wartości sumaryczne/zbiorcze oraz średnie na dany dzień, miesiąc i rok (okresy bieżące, poprzednie, narastająco).
Korzyści dla biur rachunkowych i ich klientów
Wśród korzyści ze stosowania oprogramowania enova365 dla biur rachunkowych wymienić należy:
- możliwość łatwego i sprawnego wykonywania czynności związanych z generowaniem i wysyłką deklaracji i plików JPK,
- łatwiejszą i szybszą komunikację z klientami,
- poprawę efektywności i automatyzację pracy księgowego,
- możliwość elastycznego dopasowania oferowanych usług do potrzeb klientów.
Klienci obsługiwani przez biura rachunkowe, pracujące na oprogramowaniu enova365 mogą czerpać następujące korzyści:
- wygodę,
- oszczędność czasu,
- łatwiejszą komunikację z biurem rachunkowym,
- łatwiejszy i szybszy dostęp do danych oraz dokumentów,
- możliwość prowadzenia księgowości i obsługi kadrowo-płacowej całkowicie online.
Podsumowanie
enova365 to nowoczesny, skalowalny i elastyczny system ERP dla biura rachunkowego, używany przez firmy z całej Polski, w tym przez Stowarzyszenie Księgowe w Polsce. Dzięki dopasowywaniu do aktualnych przepisów, łatwości integracji oraz dzięki prowadzonym szkoleniom enova365, system doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i dużych biur rachunkowych poszukujących innowacyjnych rozwiązań, które można łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb i rosnących wymagań klientów biur rachunkowych.