Grupa DrIT

e-teczki - zmiany w prawie korzystne dla Ciebie

Od 1 stycznia 2019 r. Zmiany w prawie nie wymagają już prowadzenia teczki akt osobowych zatrudnionego w formie papierowej. Stanowiący prawo zdali sobie sprawę, że dokumentacja elektroniczna pozwala nie tylko na obniżenie kosztów przetrzymywania dokumentacji pracowniczych. Elektroniczny podpis daje również możliwość całkowitego wyeliminowania papierowych umów i dokumentów oraz przetrzymywanie ich tylko w formie elektronicznej. Systemy komunikacji między różnymi działami pracowniczymi usprawnią również przepływ informacji pomiędzy działem HR, a pozostałymi pracownikami firmy.

Bezpieczniejsze dane i łatwiejszy dostęp - kiedykolwiek chcesz!

Elektroniczna teczka chroniona systemem komputerowym to dużo większe bezpieczeństwo przechowywania danych oraz odpowiedź na najnowsze wymogi i przepisy prawne (np. RODO). Cyfryzacja archiwizacji danych całkowicie eliminuje możliwość utraty tych informacji poprzez ryzyko ich zgubienia lub zniszczenia. Jak dotąd przepisy określały okres przetrzymywania dokumentacji o swoich pracownikach w okresie aż 50 lat (najdłuższy w całej Europie). Nowe przepisy skracają ten czas do lat 10. Ponadto pracodawca może wybrać w jakiej konkretnie formie (elektronicznej, czy tradycyjnej - papierowej) chce prowadzić teczki pracownicze.

Zmiana ta jednak najbardziej dotyczy pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 roku. W przypadku pracowników zatrudnionych pomiędzy 01.01.1999, a 31.12.2018 rokiem pracodawca ma możliwość przejścia na 10-letni okres przechowywania danych z równoczesnym zachowaniem specjalnych obowiązków wobec ZUS. Jeśli chodzi natomiast o zatrudnionych przed 01.01.1999 rokiem przepisy te nie ulegają żadnej zmianie i dane akt osobowych wciąż muszą być przechowywane przez całe 50 lat.

enova365 zawsze gotowa na zmiany!

System ewidencyjny enova365 zostanie przygotowany do wprowadzonych najnowszych zmian prawnych. Specjalnie skonfigurowane opcje archiwizacji danych nie tylko pozwolą dużo łatwiej przechowywać teczki pracowników, lecz także zagwarantują, że nie utracimy ich w jakimś niefortunnym zdarzeniu. Ponadto umożliwią do nich dostęp z jakiegokolwiek miejsca na świecie, kiedykolwiek akurat ich będziemy potrzebować. Zmiany w prawie, które zazwyczaj bywają dla pracodawców uciążliwe, dzięki systemowi enova365 nie będą żadnym wyzwaniem! System zostanie tak dostosowany, by wprowadzić każdego przedsiębiorcę krok po kroku w nowe przepisy i jednocześnie nie sprawić mu tymi zagadnieniami prawnymi żadnego problemu.

e-teczki pracownicze będą dostępne w enova365 od 8 marca br. Przypominamy, że klienci z aktualną gwarancją systemu enova365 będą mieli dostęp do wszystkich zmian funkcjonalnych wprowadzonych przez producenta.

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Szukasz oprogramowania dla swojej firmy? Doradzimy przy wyborze najlepszego rozwiązania dla Ciebie i Twojej firmy.

Zadzwoń aby usyskać więcej informacji: 22 862 84 93