Zarząd Federacji Polskich Banków Żywności podjął decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego. W zorganizowanym konkursie ofert na dostarczenie systemu klasy ERP, wygrała Grupa Dr IT z ofertą na system enova365.
Kluczowym celem realizowanego projektu była implementacja zintegrowanego systemu we wszystkich Bankach Żywności w całej Polsce. System miał zastąpić dotychczasowe dedykowane rozwiązanie informatyczne, napisane specjalnie do ewidencji gospodarki magazynowej. Rozwiązanie to było instalowane na poszczególnych stacjach roboczych. Efektem integracji miało być uporządkowanie realizowanych procesów magazynowych oraz lepsza organizacja pracy, co miało umożliwić skupienie się na prawdziwej misji organizacji, jaką jest ratowanie żywności przed zmarnowaniem i wspieranie żywnością najbardziej poszkodowanych.
W ramach wdrożenia obszaru gospodarki magazynowej zostały sporządzone plany realizacji wydań: miesięcznych, rocznych i okresowych, co umożliwiło weryfikację oraz rozliczanie wydawanego asortymentu w zależności od planu. System enova365 został tak sparametryzowany, aby uniwersalnie w zależności od Banku Żywności, umożliwić realizację planów okresowych poprzez zamówienia odbiorców (zlecenia przygotowania) lub bezpośrednio poprzez dokument WZ. Plany miesięczne/roczne można tworzyć w dowolnym magazynie.
Uruchomienie Pulpitu Kontrahenta miało za zadanie umożliwienie kontrahentom raportowania sprawozdań okresowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych), obrotów produktów, liczebności i grupy beneficjentów oraz ilości przekazanych im produktów. System dał również kontrahentom możliwość wglądu w swoje dane-zestaw dodatkowych cech dopracowanych w kartotekach kontrahentów. Dodatkowo rozbudowane funkcje CRM umożliwiły „kontakt” bezpośrednio z centralą Federacji i realizację zdarzeń oraz zadań dla potrzeb kontrahentów, tj.: przeglądanie i odbieranie dokumentów (formaty PDF, EDI), samodzielne wystawianie wybranych dokumentów (oferty centralne) oraz dodatkowa dokumentacja (korespondencja z klientem).
Wdrożenie zintegrowanego systemu klasy ERP enova365 usprawniło przebieg procesów biznesowych w kluczowych dla firmy obszarach oraz komunikację między poszczególnymi użytkownikami systemu. Uzyskanie tak licznych korzyści z wyboru oprogramowania enova365, możliwe było dzięki wyborowi godnego partnera wdrożeniowego - Grupy Dr IT oraz pełnemu zaangażowaniu jej pracowników.
Łukasz Beier
dyrektor biura zarządu, Federacja Polskich Banków Żywności
Federacja Polskich Banków Żywności jest organizacją pozarządową, zrzeszającą 32 Banki Żywności, działające na terenie całego kraju. Banki Żywności udzielają bezpłatnej pomocy żywnościowej ponad 3.500 organizacjom i instytucjom społecznym, we współpracy z ok. 2.000 dostawców żywności. Wszystkie są organizacjami pozarządowymi o statusie stowarzyszenia lub fundacji. Razem tworzą związek stowarzyszeń o statusie OPP.
Szukasz oprogramowania dla swojej firmy? Doradzimy przy wyborze najlepszego rozwiązania dla Ciebie i Twojej firmy.