Analiza przedwdrożeniowa
Celem wdrożenia systemu ERP jest zwiększenie efektywności działania firmy. Aby tak się stało, przed przystąpieniem do wdrożenia konieczne jest przeprowadzenie rzetelnej analizy procesów biznesowych przedsiębiorstwa. Analiza przedwdrożeniowa stanowi integralną część samego wdrożenia. Pozwala ustalić, jakie są oczekiwania przedsiębiorstwa w zakresie projektowanego rozwiązania informatycznego i które obszary firmy wymagają szczególnego wsparcia systemu.
Analiza przedwdrożeniowa jest pierwszym, kluczowym etapem procesu implementacji systemu ERP i składa się z następujących elementów:
- ocena aktualnego systemu klienta
- ocena aktualnych procesów biznesowych klienta
- określenie procesów biznesowych, które będą podlegały informatyzacji
- określenie celów biznesowych jakie mają być osiągnięte po wdrożeniu systemu.
- analiza dokumentacji występującej w organizacji i określenie zakresu zmian
- ocena infrastruktury informatycznej klienta
- proces obiegu dokumentów (workflow)
- potrzeby w zakresie automatyzacji systemu
Analiza przedwdrożeniowa to ścisła współpraca nie tylko zespołu projektowego po stronie wykonawcy, ale również po stronie klienta. Od jakości tej współpracy zależy efekt końcowy analizy.